19 Şubat 2010 Cuma

Hariçten Gazel : Haftanın "Potpori"si

- Merhabaa, merhaba. Bendeniz geveze gazelhan, lafınızı tekrar balla kesiyorum.

- "Sekiz olur dokuz olur
Dana büyür öküz olur
Çengel otu sakız olur
Adam olmadım."
Peçenekli Süleyman

-Sevgili okur, benim bi' sıkıntım var. Derdime derman ol acur okur, dost okur, can okur. Saçlarımı kestirince - daha doğrusu kazıtınca- Alman amatör liginde top koşturan, genelde defansta görev alan ancak gole ihtiyaç duyulduğu taktirde hücuma destek olabilecek futbolculara benzetiyorlar beni. Harbici benziyorum ama. Ama şunu biliyorum ki acur okuyucum kendinden emin bir vaziyette "uzat o zamaaan" diyecek şimdi. Uzatınca da ensem aynı Rıdvan Dilmen'in ensesi gibi oluyor. Karstik arazide meydana gelen "sarkıt"lar gibi akıyor ensemden ne uzun ne de kısa nitelemesini hakeden saçlarım. Sonuç olarak şunu anladım, saçlarımın futbol sektörüyle bir alıp veremediği var.

- John Lennon'dan "yöresel" nağmeler: "İmece" all the people.

- Efenim geçen gün Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı ( Buradan Nimet Çubukçu'ya kucak dolusu sevgiler, zira kendisi eğitim sektörünün "hem anası hem de babası" konumundadır.) sunuya katıldım. Ancak bahsi geçen "sunu"nun 20. dakikasında anladım ki asıl konu " Öğrencilerin gözünde sol ideolojiyi küçük düşürme ve "tu kaka" şeklinde yaftalama telaşesi"nden ibaret. Sunu bitince vakit kaybetmeden, adımı yazdırdım en popüler sağ fraksiyona. Teşekkürler sunu, teşekkürler MEB.

- Acur okuyucum, sen onu bunu boşver de şuna cevap ver. Sen de çıtlarken acı kabak çekirdeğine denk geldiğin vakit ufaktan içerlemiyor musun bütün kabak çekirdeklerine? Hayır, küsüp küsmediğini sormuyorum, yani küsmüyorsundur ama içerlemişsindir o an, eskisi gibi olamazsınız yani. Ne bileyim, yani gün gelir espri yapar sana, sen gülümsersin ama belli olur yapmacıktan gülümsediğin. Ne bileyim ya, olmaz yani eskisi gibi.

- Aşk-ı Memnu dizisindeki çarpık akraba ilişkilerini at, buram buram "Madam Bovary" kokuyor dizi. Flaubert, şerrinden koru bizi !..

- Peki ya Tuğba Özerk'in şarkıda geçen "Honore de Balzac, vadideki zambak, bu çok uzun bir hikaye, kaldır başını bak" sözü yüzünden klip boyunca elinde bahsi geçen romanla dans etmesi. Bu da mı gol değil hakim bey?? Sorarım sana?? Toyloloo...

- Geçmişe yolculuk: Kapri-kapri-kapri-saaannn !...

- Sevgili okuyucu, sana şunu söyleyeyim, reklamlarda gördüğün yöresel insan karakterlerine asla inanma. 18 ( -onsekiz-) yıldır Ayvalık'tayım, henüz daha reklamlarda betimlenen "Ege'nin yaşlı insanları"na rastlamadım. Denk geldim izliyorum reklamı, öyle bir anlamışlar ki Ege insanlarını. Amcam doksan yaşında, teyzem seksen üçünden gün alıyor, ikisi de zıplıyorlar zeytin ağaçlarına, neşe içinde zeytin topluyorlar. Amcam parende atıyor, teyzem amuda kalkıyor, yanda köyün en yaşlı karakteri var -yaşı üç hanelilere devretmek üzere belli- "yüüz, yüzbiir" naralarıyla şınav çekiyor.. Sen hangi toplumdansın güzel kardeşim? Ha, gelirsin bizim buraya, bütün yaşlılardan özür dilersin bi' ellerini öpersin, " Yaptıklarımız endüstriyel rekabet piyasasında basit bir reklamdan ibaretti amcacığım,teyzeciğim." dersin, işte o zaman bağrına basar seni Ege insanı. Ha şöyle!..

- Üzgünüm, ama sanırım 21. yy Türk eğitim sisteminde acur öğrenciye göre tarih derslerinin amacı padişahların cinsel tercihlerini sorgulamak. (Bkz. "Hocam şu küpe takıyormuş, dolayısıyla düz mantık hesaplarımın sonucuna göre gaymiş doğru muuu?")

-Eyyy Pink Floyd tutkunu okuyucum !.. Sana sesleniyorum buradan. "Wish you were here" isimli nadide eseri bir de Radiohead'ten dinle bakalım bir daha dinleyesin gelecek mi ( Bkz. "Katolik kilisesi ayin repertuarı" ) .

- Girdiği sınavda "zıt anlamlılarını karşılarına yazınız." sorusunun "ırak" sorucuğuna "Amerika" cevabını veren arkadaşlarım var benim. ( Acur okuyucuma ödüllü sorum budur, hadi uğraş dur şimdi..)

- Son olarak şunu söylemek istiyorum; çaresizlik, uzun zamandır görmediğiniz ve -gerçekçi olmak gerekirse- pek sevmediğiniz arkadaşınızın, karşılaştığınız anlardan birinde durup durup size "ee anlatt" demesidir.

-Fin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder